• slide

En lokalforening under Danmarks Jægerforbund

Lidt historie

Vores forening blev stiftet den 18. april 1951 af en håndfuld ivrige jægere, der ville fællseskabet, sammenholdet, og  jagthåndværket i lokal området. Gruppen samledes  i hjemmebageriet i Gislinge og stiftede Gislinge Hagested Jagtforening, som den hed dengang. Det fremgår ikke af protokollerne, hvorfor eller hvornår foreningen senere skiftede navn, men mon ikke at foreningen fra starten hed GH jagtforening, fordi  4 af de 5 initiativtagere kom fra Gislinge?

Inden blækket var tørt var der fra første start allerede 26 medlemmer. I dag er Hagested-Gislinge en aktiv jagtforening i vækst med mere end 400 medlemmer og har et af Danmarks største kvindelige netværk "Team Tøs" tilknyttet.
Om foreningens forskellige aktivitetet hele året rundt kan du læse mere under de enkelte udvalg.

Foreningen anno 2022

Vores misssion er fortsat at være førstevalg når det gælder om at være den lokale jagtforeninge, hvor  jægere og skytter søger tilknytning for på bedst mulig måde at udvikle sig som jæger og/eller skytte.

Vision: at være jægere og skytters foretrukne skydebane og jagtforening og gennem et bredt spekter af aktiviter at favnen alle aspekter af det at være jæger og skytte.

Værdier: faglighed, rummelighed, ansvarlighed, åbenhed, lærende, udfordrende.