NYT! - Ekstra riffelkursus

Riffelkursus for nye riffelskytter

Riffeludvalget i Hagested Gislinge Jagtforening afholder i år et ekstra riffelkursus - teori 12/9 kl 19.00 til 21.30 (i klubhuset) og skydning 15/9 kl 9.00 til 12.00 (riffelbanen Tuse Bjerg Skydebanevej 2, 4300 Holbæk).
I første omgang tilbydes det til vores egne jagttegnselever fra i år og sidste år, men om 14 dage tilbydes det til alle, så skriv gerne, selv om du ikke er ny jagttegnselev, så får du besked, hvis der er plads om 14 dage. (den 19/7).

Kurserne henvender sig til dig, som endnu ikke har købt en riffel eller som lige har købt en. Du får mulighed for at skyde med forskellige kalibre.
Ved kursets afslutning er du godt forberedt til at kunne vælge din første riffel eller til at kunne tilmelde dig riffelprøven. Medbring evt. de hjælpemidler, som du vil bruge til selve prøven, så du kan træne med dem, f.eks. en godt udstoppet rygsæk eller sportstaske, hvis du selv medbringer riffel, og du skal også selv medbringe patroner til egen riffel.

Der er kun 6 pladser på holdet. Hurtig tilmelding tilrådes derfor til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med oplysning, om du selv har købt en riffel, som du har skudt med, eller om du afventer og gerne vil prøve vores først, og om du er jagttegnselev fra 2018 eller 2017
Tilmeldingen er bindende. Pris kr. 300 (du får et kontonummer ved tilmeldingen) plus ammunition, hvis du skal låne riffel (10-25 kr pr stk, typisk skyder man 40 skud).

Husk at medbringe riffeltilladelsen og jagttegn, hvis du allerede har en riffel og alle gerne høreværn

Riffelkursus for nye riffelskytter

Riffeludvalget i Hagested Gislinge Jagtforening afholder to riffelkurser - hhv. d. 24. februar og d. 10. marts 2018.

Skydningen foregår på Tuse Bjerg Skydebanevej 2, 4300 Holbæk
Kurserne henvender sig til dig, som endnu ikke har købt en riffel eller som lige har købt en. Kurset indeholder teori fra kl. 9-12 og derefter skydning fra kl. 12 - 15. Du får mulighed for at skyde med forskellige kalibre.
Ved kursets afslutning er du godt forberedt til at kunne vælge din første riffel eller til at kunne tilmelde dig riffelprøven. Medbring evt. de hjælpemidler, som du vil bruge til selve prøven, så du kan træne med dem, f.eks. en godt udstoppet rygsæk eller sportstaske.

Tag tøj på til at være udendørs og medbring gerne en madpakke samt drikkevarer, da det ikke er mulighed for at købe forplejning på skydebanen.

Der er kun 6 pladser på hvert hold. Hurtig tilmelding tilrådes derfor til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med oplysning, om du selv har købt en riffel, som du har skudt med, eller om du afventer og gerne vil prøve vores først.
Tilmeldingen er bindende. Pris kr. 300 (du får et kontonummer ved tilmeldingen) plus ammunition.

Husk at medbringe riffeltilladelsen og jagttegn, hvis du allerede har en riffel og høreværn.

Der bliver muligvis et efterårskursus for vores egne nye jagttegnselever til september.

Indskydning:
5/4 18.00-20.00 Riffelindskydning
19/4 18.00-20.00 Riffelindskydning
29/4 9.00-13.00 Riffelindskydning og mærkeskydning (hvis der er tid)
8/5 18.00-20.00 Riffelindskydning
29/9 09.00 -12.00 Riffelindskydning.

Til indskydning starter man med de kugler, man skal bruge på jagt eller til riffelprøven. Dernæst kan man, hvis der er tid, afprøve andre kugler.
Husk at medbringe de hjælpemidler, du skal bruge til en riffelprøve eller til at øve siddende/stående skydning