Riffelkursus for nye jagttegnsløsere

Teoridelen foregår d. 14/9, kl. 18:30 - 21:30 i klubhuset på Tuse Enghave 5, 4300 Holbæk.
Øl, vand og kaffe kan købes.

Skydekurset foregår d. 16/9 på riffelbanen på Tuse Bjerg.

Vi starter skydningen præcis kl. 9 og slutter ca. kl. 12.00. Hvis du selv har riffel med, så kom gerne 15 minutter før, så vi kan nå at tjekke papirer.

Husk at medbringe høreværn, jagttegn, våbentilladelse og ammunition til jeres egen riffel. 30-50 skud plejer at række.

Jer der låner rifler afregner patroner når kurset er slut, kontant eller mobilpay mellem 5 og 10 kr. pr. skud.

Der vil være et udvalg af forskellige kalibrer, og alle kan prøve at skyde med vores rifler, hvis I har lyst, men I kan også vælge kun at bruge jeres egen, hvis I allerede har anskaffet en riffel. Alle ender med at aflægge en riffelprøve efter reglerne (desværre ikke gældende) så hvis du har egen riffel og regner med at gå op til riffelprøven her i efteråret, så medbring meget gerne en rygsæk eller lignende stoppet ud med et par trøjer, som du så kan bruge til fast anlæg til riffelprøven.

ALLE PLADSER ER OPTAGET!

---000---

Riffeludvalget i Hagested Gislinge Jagtforening afholder to riffelkurser - hhv. d. 25. februar og d. 11. marts 2017 - ALLE PLADSER OPTAGET!

Skydningen foregår på Tuse Bjerg Skydebanevej 2, 4300 Holbæk

Kurserne henvender sig til dig, som endnu ikke har købt en riffel eller som lige har købt en. Kurset indeholder teori fra kl. 9-12 og derefter skydning fra kl. 12 - 15. Du får mulighed for at skyde med forskellige kalibre.
Ved kursets afslutning er du godt forberedt til at kunne vælge din første riffel eller til at kunne tilmelde dig riffelprøven. Medbring evt. de hjælpemidler, som du vil bruge til selve prøven, så du kan træne med dem, f.eks. en godt udstoppet rygsæk eller sportstaske.
Tag tøj på til at være udendørs og medbring gerne en madpakke samt drikkevarer, da det ikke er mulighed for at købe forplejning på skydebanen.

Der er kun 6-7 pladser på hvert hold. Hurtig tilmelding tilrådes derfor til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med oplysning, om du selv har købt en riffel, som du har skudt med, eller om du afventer og gerne vil prøve vores først.

Tilmeldingen er bindende. Pris kr. 300 (du får et kontonummer ved tilmeldingen) plus ammunition.

Husk at medbringe riffeltilladelsen og jagttegn, hvis du allerede har en riffel og høreværn.

Der bliver muligvis et efterårskursus for vores egne nye jagttegnselever til september.

Indskydning:

6/4 18.00-20.00 Riffelindskydning

20/4 18.00-20.00 Riffelindskydning

30/4 9.00-13.00 Riffelindskydning og mærkeskydning (hvis der er tid)

9/5 18.00-20.00 Riffelindskydning

Til indskydning starter man med de kugler, man skal bruge på jagt eller til riffelprøven. Dernæst kan man, hvis der er tid, afprøve andre kugler.
Husk at medbringe de hjælpemidler, du skal bruge til en riffel prøve eller til at øve siddende/stående skydning

23/9 10.00-16.00 Riffelindskydning og sjovskydning. Nærmere oplysninger senere.