Afholdte aktiviteter riffeludvalget - 2012

Skydning til løbende gris

Thomas overtog igen Valinpokalen efter suveræn skydning. Der var 10 deltagere, hvor af nogen prøvede rigtig mange gange, men Thomas viste sig alligevel at stå med sejren, da skydningen var slut.

Indskydning
Der var stor søgning på alle indskydningsdagene og også mærkeskydningen var vel besat. Vi er glade for at så mange vælger at indskyde og træne med deres riffel under betrykkende forhold.

Kurser
Riffeludvalget stod igen i 2012 for flere kurser, som alle var fyldt op.

I februar gentog vi riffelkursus for nye riffelskytter. Først var der en teoriaften og senere kom alle deltagerne på riffelbanen, hvor de kunne afprøve forskellige kalibrer eller skyde med deres egen riffel.

Kurset afsluttede med at alle prøvede at aflægge riffelprøven, under forhold som ligner dem de kommer ud for til den rigtige riffelprøve, og alle bestod. Der var igen rigtig mange piger med på kurset.

Som noget nyt, havde vi et våbenvedligeholdelses kursus. 10 af foreningens kvindelige deltagere mødte op med både rifler og haglgeværer, og riffelinstruktørerne stod klar med rensevæsker, olie og rensestokke, og alle fik den hjælp de havde brug for og kunne gå hjem med skinnende våben.
Vi håber at også mændene til næste år kommer ud af busken :-)

Vi havde udviddet kurserne i skydning til løbende vildt ud over et kursus på elgbanen med jagtrifler, til også at lave et kursus til løbende vildt med salonrifler på grisebanen på Amager. Det er en god og billig måde at træne løbende skydning og meget jagtrelevant, da grisen kun er 50 m væk. Jens Christian Gammelvind er kursusleder på disse kurser, og riffeludvalgets egne instruktører hjælper til.