Afholdte Team Tøs aktiviteter 2012

Jagtkursus for nye kvindelige jægere
I weekenden 20. - 21. oktober afholdt vi nyjægerkursus for 3. gang. Der var 15 kvindelige deltagere, hvoraf 2 kom fra Sverige.
Jagtens skrevne og uskrevne regler blev gennemgået, og så var der 2 - 3 timers instruktion på skydebanen. Efter frokost var deltagerne klar til at komme på jagt, for fleres vedkommende for allerførste gang.
Der var lejet værelser til alle på Holbæk Vandrehjem, hvor jagtmiddagen også blev serveret: Røget dyrekølle, helstegt vildsvin og chokoladekage. Under middagen blev der gennemgået jagtteori, og alle deltagere blev bl.a stillet op på række, så de vidste, hvordan det helst skulle se ud, når de skulle på haretramp dagen efter.
Søndagen bød f.eks på keddeljagt, og der blev nedlagt 7 harer og 3 fasaner. Efter en dejlig chili con carne, fik alle deltagerne mulighed for at ordne lørdagens ænder eller fasaner og harer fra søndagens jagt:

At dømme efter besvarelserne på evalueringsskemaerne, opfyldte kurset vores målsætning: Netværksdannelse, skydetræning, jagtforståelse og vildtbehandling.

Læs evt om de 2 første kurser beskrevet på Jægerforbundets hjemmeside:

Nyjæger - godt på vej (kursus 2011) og

Weekendkursus for kvindelige nyjægere (kursus 2009)

Ryste-sammen-aften 21. september
Den meget traditionsrige ryste-sammen-aften havde vi i år flyttet til lokaler i Havlsø, og vi havde valgt at købe lasagne og salat ude i byen i stedet for at Laila skulle lave fasansuppe. Der var flere, der havde fulgt opfordringen, om at tage varer med der kunne sælges, så efter maden var der livlig handel, mens snakken gik. Vi havde også lånt skydesimilatoren af kredsen, så alle der havde lyst, kunne forsøge sig med ænder, fasaner og større vildt.

Elgmærkeskydning på Hanebjerg 9. juni
Vi er så utrolig heldige at vi kan leje Hanebjerg skydebane, så der er god tid til at de 15 deltagere kan få trænet den svære disciplin skydning til løbende vildt. Der var igen i år nogen med, der aldrig har prøvet det før, og nogen der igen i år skød guld på elgen. Alle får noget ud af dagen, og det er en vældig hyggelig dag, som vi nødig vil undvære.

Portvinssmagning
22. maj havde vi fået Eriksens Vinhandel til at lave en portvinssmagning. Den fandt sted på No5 i Nygade, hvor de havde lavet en ostetallerken til os.
Vi smagte 9 portvine - alle fra Tayler - til priser fra 99,- kr til 1.200,- kr. Der var mange lækre imellem og fine rabatter, så der blev solgt en del.

Team Tøs Fødselsdagsskydning 2012
Da vejudsigten lovede byger og blæst og bukkejagten lige var startet, var forventningen til deltagerantallet noget lavere, end det antal vi var sidste år, og det viste sig at holde stik, men de 45 skydeglade piger, som mødte op, havde en god dag uden de helt store køer ved standpladserne.
Der var rigtig mange helt nye jagttegnsløsere, og man kunne se, at flere af dem virkelig havde trænet.
Tusind tak til vores trofaste mandlige dommere og grillmester og også til Jette, som alle igen valgte at bruge Kristi Himmelfarts dag på at hjælpe os.
Desuden tak til alle vores sponsorer, uden hvis hjælp det ikke kunne lade sig gøre at lave sådan en præmieskydning for Tøser / kvinder fra hele landet.
Sponsor- og resultatlisten kan se på Team Tøs hjemmesiden under resultater.

Instruktionsskydning 10. maj
Årets første arrangement var vores Team Tøs instruktionsskydning, hvor nogle nye skytter og et par af de kvindelige jagttegnsaspiranter fik instruktion af foreningens kvindelige instruktører.