Kunsten at lokke ænder, gæs og ræve

Lige før andejagten gik ind, havde Team Tøs inviteret Eric og Dennis fra DK Waterfowl-Archery Import til at komme og demonstrere lokkekald til ænder, gæs og ræve samt til at fortælle os lidt om buejagt.

Det var utroligt, så mange forskellige kaldelyde, der kunne komme ud af hver fløjte, når Eric tryllede! Vi så også filmsekvenser der viste, hvordan ænder og gæs bare ville lige ned blandt lokkerne, selv på bar mark.

Efter ca. 2 timers underholdning med lyde, fortalte Dennis om de nye buer, som - med træning - gør det muligt for de fleste at bestå bueprøven, som man skal ha' for at gå på jagt med sin bue. Det gælder om at være HELT stille, være i den rigtige vind og udvise STOR tålmodighed.

20 M/K'er var mødt op til den meget underholdende aften, som sluttede med at man kunne købe forskellige kald og film, og vi var rigtig mange, som gik hjem og øvede os på at sige AV-AV-AV eller GUYT-GUYT-GUYT i kaldene. De følgende måneder vil vise, om vi kan blive så dygtige, at vi kan lokke lidt flere fugle og dyr på skudhold.

Lene Skovgaard