Kreds 7’s Jagtfeldtskydning 2011
15 riffelskytter fra Hagested-Gislinge Jagtforening havde sat hinanden stævne i årets udtagelsesskydning, som blev afholdt på det dejlige terræn i Jægerspris.

Der var udfordringer for alle, ikke mindst Niels og Thomas i Mesterrækken, som ikke må bruge hjælpemidler, og der var langt ud til dåhjorten på ca. 150 m, når den skal skydes fritstående.

Vi havde lavet et helt Team Tøs-hold med 7 piger fra HGJ suppleret af en enkelt Tøs fra Karlebo. Der var fint sammenhold både hos Tøserne og mændene, hvor afstandene blev målt som et fælles projekt, og der blev diskuteret, hvor meget man skulle holde over, selv om beregningerne ikke altid lige holdt.

Vejret var perfekt, næsten ingen vind og overskyet det meste af de ca. 3 timer det tog at komme rundt til de 6 poster. Efter skydningen kom solen frem, og 13 af skytterne havde aftalt at lave fællesspisning med en masse gode sager, så vi hyggede os lige til Thomas skulle have overrakt bronzemedaljen. Thomas, Elisabeth og Rese blev udtaget til DM i Herning
Det var en rigtig god skydning næsten uden ventetid og mægtig hyggeligt at afslutte med fællesspisning, og jeg tror ikke det er sidste gang Hagested-Gislinge deltager med et stort hold. Fotos fra dagen finder du under Fotoalbum/Jagtfeltskydning

Alle resultaterne fra dagen kan ses her

Lene Skovgaard