Hvalpemotivation:

Vi træner:

29/10 – 3/12 2017, kl. 9:00-10:00 (pris 350 kr.)

14/1 – 18/2 2018, kl. 9:00-10:00, i alt 6 gange (pris 350 kr.)

25/2 – 1/4 2018, kl. 9:00-10:00, 6 gange (pris 350 kr.)

Hvalpemotivation er lystbetonet indlæring for hvalpe 3 – 6 mdr. Det handler om samarbejde og tillid mellem fører og hund, motivation og positiv forstærkning. Husk fløjte og små bløde godbidder. Husk også hundens vaccinations og forsikringspapirer 1. gang

Hvalpen er i denne periode meget modtagelig for nye indtryk. Det er vigtigt, at hvalpen kommer ud og møder andre venlige mennesker og hunde. Du og din hvalp møder: Socialt samvær, hvor din hvalp lærer fornuftig omgang med fremmede hunde og mennesker; Indkald og håndteringsøvelser, hvor din hvalp lærer at komme, når du kalder, at sidde og ligge roligt og at blive håndteret; Kontaktøvelser, hvor du får ideer til daglig træning med din hvalp, hvilket styrker samarbejdet mellem dig og din hund.

Samarbejde og motivation hos hund og fører er i højsædet. Det skal være sjovt at træne for både hund og fører.

Grunddressur:

Vi træner:

29/10 – 3/12 2017, kl. 10:00-11:00 (pris 350 kr.)

14/1 – 18/2 2018, kl. 10:00-11:00, i alt 6 gange (pris 350 kr.

25/2 – 1/4 2018, kl. 10:00-11:00, i alt 6 gange (pris 350 kr.)

Kurset er for hunde fra 6 måneder (eller afsluttet hvalpehold) og opefter. Husk fløjte og små bløde godbidder. Husk også hundens vaccinations- og forsikringspapirer 1. gang

Træningen sigter mod at lægge fundamentet for videre træning med din hund. Du får en hund, der arbejder for at opnå en belønning, en hund, der gerne vil træningen, og en hund, der har lært, at det betaler sig at tage initiativ.

God kontakt er grundlaget for al træning. Hvis der ikke er kontakt, er der ikke et samarbejde, og så er træning umulig. Din hund skal lære, at det kan betale sig at tage kontakt til dig.

Initiativ – Når hunden selv tilbyder adfærd, har den tænkt over det, den gør. Den er bevidst om sine handlinger. De erfaringer, den gør sig, når den er aktiv, husker den bedst. Så vores opgave er at belønne adfærd, vi gerne vil have.

Kontrol – er nødvendig for at bevare fokus på det, der sker. Det lærer vi hunden med øvelser, lærer den, at det betaler sig at holde sig i ro for at få belønning.

Apportering:

Vi træner:

9/4 – 28/5 2018 kl. 18:30 – 19:30, i alt 6 gange (pris 450 kr)

Tilmelding på e-mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller mobil 60844915 Betaling på Reg.nr. 1726 kontonr. 3494 738 391 Husk at anføre dit NAVN samt ordet HUND på betalingen

Kurset er for unghunde og opefter.

Vi træner med bold, dummy, vildt osv. Medbring egen dummy og godbidder.

Træningen sigter mod et godt samarbejde mellem hund og fører. Det er ikke en forudsætning at have deltaget i grunddressur, men for det bedste udbytte af træningen forventes det, at hunden kan gå i snor eller fri ved fod, være i ’ro på post’, komme ved indkald og at der er god positiv kontakt mellem hund og fører. Samarbejde og motivation hos hund og fører er i højsædet. Der vil være fokus på både hunde- og førerarbejde, hvor arbejdsglæden er nøgleordet. Det skal være sjovt at træne for både hund og fører.

Vel mødt, Hundeudvalget